Auteur Topic: De eindeloze, nutteloze discussie...  (gelezen 40598 keer)

Sv Zulte Waregem

• Gast
Re: Dury en de nutteloze discussie
« Reactie #160 Gepost op: februari 27, 2009, 08:03:28 pm »
Verloren gewaande talenten? Matton speelde vorige jaar ook goed.
Neus voor talent? Lijkt me eerder scouting (natuurlijk ergens in samenspraak met trainer) en Berrier heeft in begin lang op bank gezeten.
Niet dat ik anti-Dury ben, maar artikel slaat nergens op. Roelandts is inderdaad terug opengebloeid dat klopt wel.

Het feit alleen dat je van Dury z'n (enorme) aandeel probeert af te doen vind ik ongelofelijk. Ik zeg het al jaren, ik zeg het op de momenten dat het goed gaat maar ook wanneer het minder gaat - Dury is een zegen voor Essevee. Dat is al jaren zo, en hij blijft zichzelf zonder al teveel 'blabla' bewijzen, waarvoor chapeau.

Om toch even te reageren op uw punten.

- Matton speelde vorig jaar ook goed? Inderdaad, in tweede klasse. Het is aan een (goede) trainer om zo'n speler 1) vertrouwen te geven, 2) op te stellen en 3) te doen slagen (binnen een ploeg).

- Berrier is inderdaad een sublieme vondst gebleken van de scouting, maar het is opnieuw aan Dury om zo'n speler op z'n goede positie te plaatsen, de ploeg rond hem (of juist niet) te doen draaien, enzovoort enzoverder.

Offline dot

• Leden
« Reactie #161 Gepost op: februari 27, 2009, 08:13:05 pm »
Matton was meest technische speler van 2de klasse, als je weet dat verschil tussen 1ste en 2de klasse (buiten top) niet zo groot is ... En inderdaad je hebt gelijk, hij heeft Matton veel vertrouwen gegeven, maar vanaf de eerste wedstrijd rendeerde hij dan ook. Berrier werd er na paar matchen ingegooid, wrs terecht omdat hij nog niet klaar was, en kwam van rechts -> midden, goed gezien van Dury inderdaad)
Heb het hier louter over het feit dat mn in dit artikel zaken overziet, zoals scouting, en het feit dat het succes van een ploeg niet louter door een trainer komt. Anders moeten we ieder jaar zelfde plaats eindigen aangezien we zelfde trainer hebben...
Dus ja inderdaad ik doe wat van zijn aandeel af.

Sv Zulte Waregem

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: februari 27, 2009, 08:18:12 pm »
Matton was meest technische speler van 2de klasse, als je weet dat verschil tussen 1ste en 2de klasse (buiten top) niet zo groot is ... En inderdaad je hebt gelijk, hij heeft Matton veel vertrouwen gegeven, maar vanaf de eerste wedstrijd rendeerde hij dan ook. Berrier werd er na paar matchen ingegooid, wrs terecht omdat hij nog niet klaar was, en kwam van rechts -> midden, goed gezien van Dury inderdaad)
Heb het hier louter over het feit dat mn in dit artikel zaken overziet, zoals scouting, en het feit dat het succes van een ploeg niet louter door een trainer komt. Anders moeten we ieder jaar zelfde plaats eindigen aangezien we zelfde trainer hebben...
Dus ja inderdaad ik doe wat van zijn aandeel af.

Ik zou net zeggen dat het verschil tussen 1e en 2e klasse h??l groot is. Kijk maar eens hoe de Denders en de Tubekes het ervan af brengen, en kijk eens hoeveel spelers uit 2e slagen in 1e klasse. Uiteraard ook omdat 95% van de eersteklassers liever dertig Afrikanen binnenhaalt dan een Belgisch talent als Matton.

Ik begrijp wat je wil zeggen, het artikel 'vergeet' inderdaad wat de hele club doet (bvb de scouting) om deze resultaten te bereiken, maar Dury is gewoon een van de grootste en belangrijkste factoren voor ons succes, zonder ook maar enige twijfel.

Een trainer die met deze beperkte middelen z?'n palmares kan voorleggen, wel chapeau!

Offline Breeza

• Gold Member
  • Leden
    • SV5381.be
« Reactie #163 Gepost op: mei 19, 2009, 07:38:31 am »
Toch leuk om dit nog eens te lezen, er zat er een paar h??l ver naast en kregen zowaar een kaakslag van Dury en zijn ploeg.

Offline deltas

• Leden
« Reactie #164 Gepost op: mei 19, 2009, 10:20:52 am »
Toch leuk om dit nog eens te lezen, er zat er een paar h??l ver naast en kregen zowaar een kaakslag van Dury en zijn ploeg.

this waar en dit allemaal door franck berrier, taravel, roelands, dhaene, minne, matton, stijn meert, nfor, colpaert, buysse, met andere woorden we hebben gewoon een hele sterke ploeg mijn felicitaties gaan naar scouting beleid!!
had hij alles uit de ploeg gehaald dan speelden we nu voor europees  ;)

wat ik hiermee wil zeggen je kant altijd commentaar geven. wees blij dat de anderen geen gelijk hadden!! en kzou nie weten waarom de supporters een kaakslag van dury zouden krijgen this gvd zijn werk !!

Sv Zulte Waregem

• Gast
« Reactie #165 Gepost op: mei 19, 2009, 10:56:50 am »

this waar en dit allemaal door franck berrier, taravel, roelands, dhaene, minne, matton, stijn meert, nfor, colpaert, buysse, met andere woorden we hebben gewoon een hele sterke ploeg mijn felicitaties gaan naar scouting beleid!!

wat ik hiermee wil zeggen je kant altijd commentaar geven. wees blij dat de anderen geen gelijk hadden!! en kzou nie weten waarom de supporters een kaakslag van dury zouden krijgen this gvd zijn werk !!

Je kan altijd commentaar geven, inderdaad, maar je moet toch wel een gigantisch kalf zijn mocht je zo'n onzin d?rven uitkramen. Dury heeft ?lles uit deze ploeg gehaald, en daarvoor verdient hij respect.

Offline Justinho

• Leden
« Reactie #166 Gepost op: mei 19, 2009, 11:01:59 am »

Je kan altijd commentaar geven, inderdaad, maar je moet toch wel een gigantisch kalf zijn mocht je zo'n onzin d?rven uitkramen. Dury heeft ?lles uit deze ploeg gehaald, en daarvoor verdient hij respect.
Delta's, is de reden van uw blijkbaar chronische niet-kunnen-toegeven-dat-Dury-een-supertrainer-is ziekte enkel te wijten aan jaloezie, of heeft dieper liggende frustratie hier ook iets mee te maken?

Offline Kartouch

• Leden
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
« Reactie #167 Gepost op: mei 19, 2009, 12:25:19 pm »
Los van het feit of je hem nu sympahtiek / onsympathiek vindt, kan je gewoonweg niet anders zeggen dan dat hij met Zulte Waregem al heel wat heeft verwezelijkt.

* Kampioen in derde

* Kampioen in tweede

* Bekerwinnaar

* 1/16 finales in de Uefa Cup

* Trainer van het jaar

* Vijfde plaats in de Jupilerleague (beste prestatie ooit)

En dat op erg korte tijd.

Merci ESSEVEE! Merci Dury!

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

fox

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: mei 19, 2009, 12:50:12 pm »

Roelandts, minne, matton en buysse: niet goed genoeg voor Club Brugge
Stijn Meert: niet goed genoeg voor Anderlecht
Nfor: niet goed genoeg voor Gent
Taravel: niet goed genoeg voor Rijsel
Berrier: goed genoeg voor Franse 3e klasse
Colpaert: vloog buiten bij Brussels

Uiteraard is het een dikke kaakslag aan de supporters die hem al na 6 speeldagen buiten wilden.  Uiteraard is het een dikke FU naar supporters zoals u die het maar niet kunnen verkroppen dat hij jaar na jaar fantastische resultaten weet te halen met afdankertjes van andere clubs. De afdankertjes van Club Brugge eindigen na Club Brugge enkel en alleen door de hulp van de scheidsrechters. En tuurlijk is dat voor een groot deel te danken aan de inbreng van Dury. Dat je dat nog niet eens kan toegeven na zo een seizoen is gewoonweg triestig.

Trouwens als Zulte Waregem een floptransfer doet met Jelavic dan is dat Dury zijn schuld (wat ook deels zo is natuurlijk.) Als er een toptransfer zoals Berrier wordt gehaald dan is dat enkel dankzij de scouting. Mooie redenering alweer.

fox

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: mei 19, 2009, 12:51:37 pm »
fox je begrijpt het echt niet he. we zullen eens verder spreken op het einde van het seizoen.kijken of je me nog zo ga afbreken. ???

LOL. Je hebt gelijk, ik begreep het niet aan het begin van het seizoen, jij duidelijk wel.

Offline SVZW.BE

• Leden
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #170 Gepost op: mei 19, 2009, 01:26:20 pm »
dury moet buiten als we zw nog willen redden. er is geen enkele ploeg in eerste klasse die nog zolang met de zelfde trainer speelt. dury kan gewoon geen ploeg opstellen, en iedere voetbalkenner zal zich daar bij aansluiten. sorry maar tis gewoon zo. doe jullie ogen open en je zal me gelijk geven. ;)

Maken we een 'best of ... ' ? :-)
Webteam SV Zulte Waregem

Crudo

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: mei 19, 2009, 01:52:12 pm »
tja, das nu eenmaal het lot van een trainer. starten we volgend seizoen met 0/6 dan is het weer van dat, sowieso.

nuja, wel eens grappig natuurlijk  ;D

fox

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: mei 19, 2009, 02:02:00 pm »
tja, das nu eenmaal het lot van een trainer. starten we volgend seizoen met 0/6 dan is het weer van dat, sowieso.

nuja, wel eens grappig natuurlijk  ;D

Dat is het lot van een trainer die elk jaar ergens anders aan de slag gaat. Typisch zoals Georges Leekens dus. Nogal logisch dat die mannen niet veel krediet krijgen.  Maar trainers zoals Dury? Trainers die al JAREN aan een stuk voor dezelfde club werken en die al JAREN aan een stuk fantastische resultaten behalen, verdiene, mijns inziens veel meer krediet. Na een mindere (zelfs niet eens een slechte) seizoensstart direct al roepen achter ontslag is te gek voor woorden.  Zie je de supporters van ManU al roepen achter het ontslag van Ferguson als ze er eens uitgaan in de 1/8ste finales van de CL?

sv74

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: mei 19, 2009, 06:14:25 pm »
Ik probeer altijd de dingen zo objectief mogelijk te zien, een heel grote fan van Dury ben ik nooit geweest, maar het respect voor hem is toch enorm gestegen door;
De goede resultaten (een 5-1 tegen Kortrijk helpt altijd)
Het feit dat de meeste spelers blijven of willen blijven
Het feit dat hij blijft
Het feit dat hij van heel veel spelers toch heel goeie spelers maakt (who the fuck was Leye,Minne,Dupre,Dhaemers,Berrier,etc)
Het feit dat hij lessen trekt uit zijn fouten (vlugger bepaalde spelers kansen geven of juist niet)
Alle uitgaande transfers zijn zeker niet beter gaan spelen au contraire (salou,Dupre,Sergeant,etc)
Dus ja, Dury is een heel goeie trainer, ook een feit.

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #174 Gepost op: mei 19, 2009, 08:45:36 pm »
en sommigen minimaliseren of ontkennen gewoon het scanderen van dury zijn naam door de supporters zaterdagavond . blijkbaar zijn ze ofwel doof , ofwel liegen ze gewoon ,  het is nochthans gehoord door duizenden mensen en het staat nochthans in de gazet  :)

Offline JSPR_G

• Leden
« Reactie #175 Gepost op: mei 19, 2009, 08:48:01 pm »
en sommigen minimaliseren of ontkennen gewoon het scanderen van dury zijn naam door de supporters zaterdagavond . blijkbaar zijn ze ofwel doof , ofwel liegen ze gewoon ,  het is nochthans gehoord door duizenden mensen en het staat nochthans in de gazet  :)

ja? in welke gazet? (en hoe?) mooi  :)

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #176 Gepost op: mei 19, 2009, 08:49:34 pm »
in het nieuwsblad, tradiotionele nakaarten  na de wedstrijden op dinsdag van de ploegen uit de streek.

Offline superjood

• Leden
« Reactie #177 Gepost op: mei 19, 2009, 11:36:54 pm »

Mss heeft hij idd niet alles uit de ploeg gehaald, vergeten we de zwakke vertoning in Charleroi (vierde plek lag voor het grijpen) en de uitschakeling in de beker niet tegen amateurploeg RC Mechelen...

Offline Tjompe

• Leden
  • Motherfucker from hell
« Reactie #178 Gepost op: mei 19, 2009, 11:41:26 pm »
Die die het minimaliseren of ontkennen mogen anders onmiddellijk mijn keel komen halen, ze doet nog pijn...

Offline Breeza

• Gold Member
  • Leden
    • SV5381.be
« Reactie #179 Gepost op: mei 20, 2009, 07:41:21 am »

Mss heeft hij idd niet alles uit de ploeg gehaald, vergeten we de zwakke vertoning in Charleroi (vierde plek lag voor het grijpen) en de uitschakeling in de beker niet tegen amateurploeg RC Mechelen...

Ok ik snap het al, bij jouw is het glas niet halfvol, maar halfleeg. Met zo'n ingesteldheid moet het ieder seizoen een zware teleurstelling zijn voor jouw...  :'(