Waarom ik tegen Dury ben?
- omdat bij de eerste wedstrijden van de fusie, Arne Houtekier + Nathan D'Haemers + Pieter Merlier constant gepasseerd werden, iedereen kon zien dat deze drie absolute meerwaarde hadden. Met als hoogtepunt de 80min durende opwarming van Houtekier in Torhout, zonder te mogen invallen.
Toen het publiek zijn naam begon te scanderen, werd de broer van Houtekier (tevens essevee-supporter) op het matje geroepen bij Dury, dat dit moest stoppen...
- de twee jaar dat we in tweede speelden en geen kampioen werden, en dat vergeten velen, was het voetbal echt flauw. Altijd maar met die ene spits... Toen het publiek zich begon te roeren moesten we maar naar "Real Madrid of Manchester gaan kijken"
- in 2004 moeten we naar het laatst geklasseerde Denderleeuw, opnieuw met die ene spits, het publiek werd dat beu en begon "wij willen voetbal zien", in de laatste minuut scoren we dat toch nog de 0-1, maar de supporters blijven dit roepen. Waarop Dury met handgeklap richting tribune wuift, worden de supporters echt kwaad en roepen "dury buiten", waarop Dury zijn middenvinger opsteekt...
Dit zijn enkele anekdotes, en zo kan ik er nog 10 opsommen, ik moet die vent gewoon niet.
Ik ga niet ontkennen dat hij een goeie trainer is, maar daarom moet ik niet zijn naam scanderen. Het verleden heeft genoeg voor mij bewezen, dat als je resultaten belangrijker vindt dan het respect afdwingen, je club hopelijk niet in 3e of 4e klasse zakt, want dan zal het blijkbaar zonder jou zijn.
Het verleden heeft ook bewezen, dat ik langer supporter zal zijn van essevee, dan een trainer die daar op dat moment traint...